Prawdziwy i jedyny Citroen Picasso? Te same części a inne auto!

07-05-2020 21:49
Prawdziwy i jedyny Citroen Picasso? Te same części a inne auto!

Prawdziwy i jedyny Citroen Picasso? 

citroen 2cv

Andy Saunders zbudował ten pojazd na bazie Citroena 2CV. Citroen z tych samych części ale inaczej ułożonych  debiutował pierwszy raz na Goodwood Festival of Speed.

Mały francuski model jest teraz artystycznym arcydziełem po wielobarwnej przeróbce i abstrakcyjnych kształtach w stylu Picasso. Jest w pełni sprawny i może osiągać prędkość około 100 km/h. Został przemianowany na Citroen Picasso.

Andy postanowił stworzyć asymetryczny i abstrakcyjny pojazd po obejrzeniu obrazów hiszpańskiego kubisty Pabla Picasso.

Andy tak opisał tworzenie tego dzieła: „Postanowiłem zatrzeć granicę między projektowaniem samochodu a sztuką. Użyłem Picasso jako inspiracji”.

Citroen AX Evasion 7 miejsc w aucie miejskim?

citroen ax

Nietypowa koncepcja stworzenia dużego auta na małym podwoziu. Kupno tego typu minivana z siedmioma miejscami, jest możliwe do 1994 roku. Dojrzała konstrukcja ma odpowiednie nadwozie, silnik i inne. Pierwszy minivan Citroëna Evasion to bliźniak Peugeota 806, Lancii Zeta i Fiata Ulysse. Wyprodukowany w tej samej fabryce w Hordain niedaleko Valenciennes. AX Evasion przechowywano w Heuliez a z czasem sprzedano go na aukcji przez Artcurial w lipcu 2012 roku.

Citroën Berlingo Coupé de plage Concept 1996 rok i całkiem inna tylna część nadwozia


citroen berlingo

Citroen zaprezentował podczas Salonu Paryskiego w 1996 roku jako trzy wersje nowego samochodu koncepcyjnego nowego Berlingo.

Sportowy dwumiejscowy „Beach Coupe” zaprojektowany przez Citroena i zbudowany przez Bertone dla rozrywki i zabawy. Wyposażono go w parę zintegrowanych krzeseł plażowych. Pojazd wygląda jakby go zaprojektowano do serialu Słoneczny Patrol.

Zbudowany we współpracy z Bertone Coupe de Plage przeznaczono dla młodszych ludzi, często odwiedzających plażę. Napęd to silnik o pojemności 1,8 litra o mocy 103 koni mechanicznych. Citroen Słoneczny Patrol ma maksymalną prędkość, która wynosiła 150 kilometrów na godzinę. Tylne łóżko pickupa wyposażono w dwa rozkładane leżaki plażowe do opalania na plaży. Zegary zawierały wzory fal oceanicznych i niebieskie igły zegarów. Dach można wyposażyć w stojak na deski surfingowe. Podczas postoju głośniki zewnętrzne nadawały muzykę disco z radia samochodowego.

Model Coupé de Plage stylizowano na ZX Rallye Ride. W koncepcji nie jest bardzo podobne do kanciastego, lekko terenowego Méhari. Czerpiąc z sukcesu „pick-upów” w Ameryce Północnej. Może miał to być początek na kartach pick-upa na podwoziu Berlingo. 

Sbarro Citroën Xsara Picasso Cup '2002 to auto prawie w stylu Mercedesa SLS ale z innych części

citroen xara

Europejscy specjaliści od projektowania i stylizacji wyprodukowali rajdową i unikatową wersję najlepiej sprzedającego się wtedy samochodu Citroëna. Moda na minivany wtedy była na topie. Xsara Picasso spełnia przepisy dotyczące rajdowych samochodów wyścigowych. Sportowy charakter auto idzie w parze z funkcjonalnością. Ten wyścigowy pojazd pomieści na pokładzie pięć osób!

Xsarę Picasso Cup wyposażono w dwu litrową jednostką napędową o mocy 175 kW. Citroëna dostosowano do sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Masywne 19-calowe felgi aluminiowe z oponami serii 255/40 uzupełniają obniżone sportowe zawieszenie. Moc przy wyhamowaniu zapewniają cztery ogromne hamulce tarczowe 370 mm.

Masywnie rozszerzane nadkola i ogromne przednie i tylne ospoilerowanie nadwozia Xsary Picasso dodaje mu agresywności. Zastąpiono cztery standardowe drzwi dwoma ogromnymi skrzydłami otwierającymi się do góry. Zapewniają one dostęp do przednich i tylnych siedzeń, oraz pozwalają na znaczne wzmocnienie nadwozia. Dzięki takiemu rozwiązaniu jest podobno w stanie poradzić sobie ze znacznie większymi naprężeniami skrętnymi powodowanymi podczas wyścigu.

Źródła opisu modeli: Źródło: www.tokyo-motorshow.com; Concept Car Central; www.citroenet.org.uk ,www.oldconceptcars.com, www.qatrecylinders.com,

Zapraszamy do innego opisu słynnej marki pod tytułem: Początek znanej marki.