HYUNDAI - co się psuje?

21-03-2020 10:28
HYUNDAI - co się psuje?


HYUNDAI koreański hit! Co się w nich psuje?

Pod lupę bierzemy modele i30 i i40.

W najpopularniejszym dieslu Hyundaia i30 z silnikiem 1.6 CRDi  nie ma dwumasowego koła zamachowego. Tutaj wymiana sprzęgła jest tańsza i materiałami to koszt około 1200 zł. Słynny dwumas ma wersja 2.0 CRDi. Za jego wymianę zapłacicie ze sprzęgłem i robocizną około 3200 zł.  Podstawowy diesel 1.6 jest dobrze oceniany.  CRDi ma wtryskiwacze Boscha, które można zregenerować za kilkaset złotych. Łańcuch rozrządu potrafi się rozciągnąć ale tylko po większym przebiegu. Turbosprężarki dostają luzu wewnętrznego a ich kres życia można odczytać po intensywnym szumie wydobywającym się z komory silnika podczas przyspieszenia.


i40 młodszy duchem.

W i40 z motorem benzynowym 2.0 występuje koło dwumasowe.  Jego koszt to 1300 zł. Za to jego trwałość jest o wiele większa niż w innych Hyundaiach z silnikiem dieslem. W benzyniakach dość często pasują się głównie sondy lambda.

Dobrą informacją jest, że w i40  rozrząd jest na trwałym łańcuchu. Nie dochodzi do jego rozciągania a napinacze i ślizgi wytrzymują próbę czasu. Po zakupie warto jednak zweryfikować jego stan. W najnowszym 1.6 CRDi jest pasek. Rzadziej zdarzają się usterki odpowiadającej za pracę silników.

hyundai i 30

Bolączki i30.

Obecnie do warsztatu z i30 najczęściej trafiają egzemplarze w wieku około 8 lat, w których rozszczelniła się chłodnica klimatyzacji. Koszt zakupu nowej części to 400 zł plus wymiana 250 zł. Można skorzystać z elementów używanych, które są tańsze. Problemów mogą dostarczyć przekładnie kierownicze. Ich regeneracja to koszt około 1000 zł. 

hyundai

Zawieszenie.

Konstrukcja zawieszenia Hyundaia i40 jest typowa dla nowszych aut. Chodzi tu o aluminiowe wahacze generujące koszty przez brak możliwości wymiany sworzni i tulei. Wahacz z wymianą kosztuje od 400 do 600 złotych w zależności od producenta. Całe zawieszenie tylne to konstrukcja dość prosta. Wielowahaczowa tylna oś jest trwała. Wymiany wymaga poprzeczny wahacz kosztujący około 100 zł. Czasem wymiany wymagają tuleje w podobnych cenach nie przekraczających stówki! Specyfika zawieszenia po każdej naprawie wymaga ustawiania geometrii. To podnosi koszty serwisowania.

Amortyzatory nie wytrzymują dużych przebiegów. Za dobrej jakości trzeba zapłacić po 400 zł za przedni i około 300 zł za tylny.

Szczegóły taki jak przepalające się często żarówki czy zużywające się wnętrze w tym koło kierownicy nie powinny odstraszać przed zakupem.

W modelu po 2012 roku zdarzają się problemy z filtrem cząstek stałych DPF. Jest to efekt krótkotrwałej jazdy szczególnie w mieście.

Ogólnie dwusprzęgłowe automatyczne skrzynie biegów po długim przebiegu wymagają napraw. Manualne skrzynie biegów potrzebują wymiany łożysk. Objawia się to problemami ze zmianą przełożeń.

hyundai

 Hyundai drobne defekty i rdza.

Najczęściej awarie dotyczą układów elektrycznych, czasem radia lub odtwarzacz CD. Posłuszeństwa odmawiają czujniki parkowania i czujniki ciśnienia w ogumieniu. Rzadziej zdarzają się usterki elektryki odpowiadającej za pracę silników.

Hyundai i40 jest zabezpieczony przed korozją ale rdza pojawia się na tylnej klapie. Trzeba uważać na delikatny lakier, odprysk na masce to początek korozji. Pomimo 5-letniej gwarancji na samochód to serwisy starają się zrzucić problem na klienta.